5 Mart 2009 Perşembe

diyet icerigi

Ilk yazi sonrasinda buradan veya facebooktan gelen yorumlara cok tesekkurler.
Simdi gelelim diyetin icerigine.
Benim diyetim (gordugunuz gibi diyeti cok benimsedim, o benim diyetim:)) aslında normal saglıklı yasayan bir insan için oldukça basit. Birazdan okuduktan sonra diyebilirsiniz ki "yauw ben zaten böyle yaşıyorum, bunu bize diyet diye çıkartma". Ama yine de benim gibi şikemperver (anlamı için bkz. google) bünyeler için oldukça uygun bir diyet bu.
Cok kısaca özetleyelim: kızartma, ketçap, mayonez, yağlı soslar, abur cubur (bisküvi, kek), çikolata, tatlı, şeker, hamur işi, sucuk, pastırma türevleri, kuruyemiş, cips, kola yassaaaak! (unuttugum şeyler olabilir "o zaman kokoreç yiyebilir miyim?" şeklinde soruları sahibine iade ederim! )
Diğer öğünleri de ölçülü yiyip biraz gövdeyi harekete geçirmeye çaılıyorsunuz.
Peki ne yiyeceük?
Sabahları aç karnına su içiyoruz mutlaka (bi bardak yeterli)
Kahvaltıda iki dilim ekmek ve kibrit kutusu (ufak işte) beyaz peynir. Salata falan...
Ancak bunu yemeyip bir simit, mısır gevreği+süt vb. türevler mümkün
Biraz zaman geçiyor, (doymadın zaten) 1-2 grisiniyi çakıp kendine geliyorsun (psikolojik olarak) bir de meyve (bir tane tabi)
Bu arada bool bol su (3l) içiyorsun gün içerisinde ya da içinde su olan birşeyler (çay vs.) . 2 bardak yeşil çay öneriliyor ve içince kendini sağlıklı hissediyorsun.
Bitki çayları ile ilgili önemli bir not: Efendim bu bitki çaylarını sıcak suya atıp demlenmesini bekleyeceğiz yoksa bitkili suları kaynatmak uygun değil. Ona göre!
İşte beklenen an: öğle yemeği
Öğle yemeğinde 2 adet köfte büyüklüğünde kırmızı et (ya da tavuk veya balık) yanına sebze yemeği (öyle bandıra bandıra yeme beni olayı yok, çatalla tanelerini yiyeceğiz) yanına 2 dilim ekmek, az yoğurt ve istersek salata.
Benim daha önce bilmediğim ve ilginizi çekebilecek bir nokta ise şudur ki değişim tabloları sayesinde örneğin yediğiniz ekmek yerine başka bir yiyecek yerleştirebiliyorsunuz. Örnek olarak bir dilim ekmek yerine 3 kaşık pilav, makarna, kurubakliyat veya bir kase çorba yiyebilirsiniz. (bence ekmek yemeyim bunlara abanmak güzel şey)
Bir anektot: Zamanın birinde bir Hint restoranında adamın biri gelip "rice or bread?" demişti de ne alaka demiştim. demek ki bu Indian halkı ekmeği pirinçle değiştirmiş çoktan:) (bu arada onların pilavını yiyeceğime aç kalırım o da ayrı)
Nerede kaldık? öğle yemeği bitti ikindi geldi.
Ben 2 grisini ile kasmadan bu faslı tamamlıyorum (bu arada masamdaki grisini bitmiş; bi zahmet getiriverin gari)
Akşam yemeği de öğle yemeğine benzer ve gece yatmadan iki saat önce de 2 porsiyon meyve (1 porsion=1 orta boy meyve yaklaşık)
İşte kısaca diyet budur, gece buzdolabına sarılmak, ay şekerim düştü deyip çikolataya abanmak, "bi kereden birşey olmaz" deyip diyeti bozmak, çaya şeker atmak yok!
Bunların yanına bir de günlük yarım saat yürüdünüz mü olay tamamdır.
Gitsin kilolar, yaşasın sağlıklı beslenme (ne biçim slogan, ben de sevmedim)

Not: Diyet şahsa özel düzenlenmeli ve bir profesyonel yardımı ile sürdürülmelidir. Kafanıza göre diyet yapmayınız. (yukarıdaki için de geçerli)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder