4 Mart 2009 Çarşamba

diyetteyim

Bugün diyette 7. gün bitti.
106.2 kilo ile başlayan diyet macerası ufak ufak meyvelerini vermeye başlıyor gibi.
Tanıyanlar bilir kolay kolay yemeden vazgeçecek biri değildim ta ki göbeğimdeki şiş vaziyet sağlığıma kastetmeye başlayana dek. E tabi bir de artık evli barklı insan olmanın getirdiği aile sorumluluğu insana biraz daha çeki düzen verdiriyor.
Gelelim diyetin özüne...
Profesyonel bir yardım alarak diyetisyene gittim, bu işe ciddi ciddi sarıldım. Olay basit 1800 kalori.
Şimdi düşünüyorum da eskiden ben her gün sağlamından en az 3000 kaloriyi höpürdetmişim de haberim yokmuş. İhtiyaç olan ise 2500 civarı...
Günlük 200 kalori az almak ayda yaklaşık 1 kilo yağ kaybetmeye sebep oluyormuş. Bu hesapla takriben ayda 6 kilo, 4 ayda da 24 kilo vermeyi hedefliyorum.
Diyet yapmak pek de kolay değil elbet. Aslında insanın yumruk kadar midesi var; su ile de doluyor kebap ile de. Benim için en zoru ise yeme zevkinden mahrum kalmak, yerken aldığım o hazzı alamamak şimdilerde. Evet sevgili okur, asıl olay yeme alışkanlığından vazgeçmek. Düşünüyorum da laf olsun diye yemişim hep zamanında aç olduğum için değil. Yemesem de olurmuş göbeğimdekileri... Şimdilerde yeme alışkanlığımdan ayrılmaya çalışıyorum; karnım tok ama gözümü doyuramıyorum henüz.
Bu arada canım 3 gündür kokoreç yemek istiyor ama yiyemiyorum:(

3 yorum:

  1. Ben de yaklasik 10 haftadir kalori kisma diyetindeyim. Dedigin gibi onemli olan yeme aliskanligini degistirmek, ev yemegi yiyebiliyor olman da duzenli sekilde kalori sayabilmenin en onemli adimi bence.

    Kesinlikle ise yariyor.

    Bu hareketi destekliyoruz!!

    YanıtlaSil
  2. Eywallah hocam
    Diyeti yaşam tarzı haline getirebildiğinde zaten olay tamam oluyor.
    Senin de oldukca zaman olmus kaç kilo verbildin baktın mı?

    YanıtlaSil
  3. Plan haftada 2lb vermekti, 8. haftadaymisim kontrol ettim simdi, yaklasik 18lb (8 kilo) vermisim. Biraz diyeti hafifleyip kilomu koruyabiliyor muyum diye bakacagim bir sure.

    YanıtlaSil